Woning Ontwikkeling
Image default
Aanbiedingen

Hoe niet doorbranden op het werk: waarom werknemers die voor slijtage werken, niet effectief zijn

werk zoeken

Deze tekst wordt speciaal aanbevolen voor degenen die 12 uur per dag (of meer) werken.

Aneta, coach en spreker bij KA World, oprichter van het Trainingsinstituut, vertelt hoe je je efficiëntie op het werk kunt verhogen en niet langer alleen aan je werk kunt denken.
Technologie heeft ons minder stressbestendig gemaakt
Het ritme van het leven in een moderne metropool laat zeker zijn sporen na. We hebben altijd wel ergens haast, we hebben geen tijd, we zijn te laat, zenuwachtig en ongerust als iets niet volgens plan verloopt. Het lijkt erop dat de ontwikkeling van technologie ons leven veel gemakkelijker had moeten maken, dat we veel efficiënter zullen worden, zowel op het werk als in ons privéleven. Dit is echter niet gebeurd.

Moderne technologie heeft ons naar mijn mening lui en minder stressbestendig gemaakt. In dit opzicht neemt ook onze efficiëntie af.

Een ander belangrijk punt is dat veel bedrijven tegenwoordig werken aan de ontwikkeling van technologische innovatie en personeelsreductie. Hierdoor vallen het werk en de verantwoordelijkheden die voorheen door twee personen werden verricht, nu op de schouders van één. En dit heeft grote invloed op de efficiëntie. Vaak zijn er situaties waarin een werknemer de taken van zijn collega ontvangt zonder enige voorafgaande uitleg en voorbereiding.

Bij het nastreven van een carrière, een hoger inkomen, angst om de bazen teleur te stellen, durft een persoon de extra belasting niet op te geven. Wellicht hebben het bedrijf en de medewerker zelf hier op dit moment baat bij, maar in de toekomst zal dit leiden tot afname van de efficiëntie en ontevredenheid van de medewerker over zichzelf.

Waarom recyclen slecht is
8-10, en soms 12-14 uur werken, leidt niet tot een toename van de efficiëntie van de medewerkers. In mijn praktijk heb ik verschillende soorten mensen ontmoet: sommigen sliepen 5 uur en werkten 12 uur, anderen sliepen 8 uur en werkten voor 6. Wie was er volgens jou efficiënter? Ik kan met vertrouwen zeggen dat efficiëntie niets te maken heeft met het aantal uren dat je aan je werk besteedt. Het is direct gerelateerd aan HOE u werkt.

Na een werkdag, bijvoorbeeld onderweg, blijf je e-mail en instant messengers controleren op werkproblemen, en thuis werkplannen maken voor de volgende dag, in je hoofd opties voor vergaderingen, taken en mogelijke oplossingen herhalen. En ’s ochtends – weer aan het werk.

Dit alles maakt je niet erg effectief, maar leidt juist tot een burn-out. Op een bepaald moment in de stroom van gedachten, vragen, problemen en niet-overeenkomende plannen, wil je alles laten vallen en loslaten. Gisteren was iemand de beste werknemer, maar vandaag, nadat hij het kookpunt had bereikt, stopte hij met zijn baan en uitstekende vooruitzichten, en verloor het bedrijf waardevol personeel.

Wat bedrijven al doen om het probleem op te lossen
Wonen in een grote stad is een gebrek aan energie, tijd en concentratie. Dit is de reden voor een burn-out. Bedrijven maken zich zorgen over de fysieke gezondheid van hun werknemers zonder te beseffen dat burn-out en inefficiëntie veel meer is dan een gevolg van fysieke conditie. Volgens de National Alliance for Mental Illness ervoer ongeveer 1 op de 5 volwassenen (of 43,8 miljoen) symptomen van psychische aandoeningen in 2017.

Veel bedrijven over de hele wereld zijn begonnen met het implementeren van het Employee Assistance Program (EAP) als middel om de geestelijke gezondheid te verbeteren en daardoor hun prestaties te verbeteren. Dergelijke programma’s zijn erg populair geworden, vooral in Noord-Amerika.

Ze bevatten:

Crisisreactie

Gestandaardiseerde adviesprocessen

Regelmatige gezondheidsaudits van werknemers

Afhankelijk van de voorkeuren van de medewerkers, hebben de programma’s verschillende consultatiemethoden (persoonlijk, online, telefonisch, smartphone of in tekstvorm) om een ​​gemakkelijke toegang te garanderen, evenals 24-uurs hotline-ondersteuning.

Gekwalificeerde consultants zijn altijd beschikbaar en staan ​​klaar om de concentratie en efficiëntie te vergroten. EAP’s kunnen verschillen afhankelijk van de werknemersgroep, bijvoorbeeld topmanagers, vrouwen, senior management.

Hoe u uw efficiëntie kunt verbeteren
Allereerst is het natuurlijk nodig om te analyseren wat er gebeurt en de aanwezigheid van een bedrijfscultuur die dergelijke processen in het bedrijf ondersteunt. Er zijn echter ook kleine, eenvoudige stappen die, indien gevolgd door een individuele medewerker, dagelijks kunnen werken om burn-out te voorkomen en de efficiëntie te verbeteren:

Stap 1. Ontwikkel goede gewoonten voordat u aan de werkdag begint

Zoals ze zeggen, als je de dag begint, ga je die ook besteden. Let goed op hoe uw start van de dag is georganiseerd. De auteur van The Magic of the Morning, Ham Elord, vertelde hoe het eerste uur je succes bepaalt. Geef jezelf 5 minuten stilte om te visualiseren, na te denken en je gedachten voor te bereiden op de nieuwe dag. Dan – 5 minuten voor bevestiging (dit is een positieve bevestiging voor het verbeteren van elk gebied van het leven). Neem 15-20 minuten om te oefenen of te lezen.

Voorbeeld. Twee van mijn klanten werden met deze situatie geconfronteerd. De ochtend begon, zoals velen, erg chaotisch voor hen, zonder een duidelijk begrip van wat ze moesten ondernemen en wat ze eerst moesten doen. Soms stonden ze gewoon op, maakten zich snel klaar, hadden niet eens de tijd om volledig wakker te worden en renden naar hun werk. De ochtend ‘op de vlucht’ viel over in dezelfde werkdag, wat leidde tot constante stress.

Door onze krachten te bundelen, hebben we samen de benadering van ochtendgewoonten veranderd, je zou zelfs kunnen zeggen dat we ze praktisch vanaf nul hebben ontwikkeld. En na 2 maanden merkten ze allebei positieve veranderingen op – verminderde stress, een gevoel van kalmte, verhoogde efficiëntie en concentratie gedurende de dag.

Stap 2. Bevoegde organisatie van de werkruimte

Er moeten zo min mogelijk items op uw bureaublad staan ​​die van het proces kunnen afleiden. Als je 5 minuten bezig bent met het zoeken naar iets op het bureau of in de computer, vermindert dat al je efficiëntie en concentratie.

Voorbeeld. Zo was het met mij, totdat ik een pauze nam en het bureaublad uit elkaar haalde. Nu kan ik zonder na te denken alle informatie vinden die ik nodig heb. Interessant is dat ik één keer per maand thuis hetzelfde doe. Dit helpt om niet afgeleid te worden door kleinigheden, vermindert het risico op zenuwinzinkingen en zorgen over het feit dat je iets niet bij de hand kunt vinden.

Stap 3. Meditatie

Totdat ik zelf begon met meditatie, begreep ik helemaal niet wat voor effect het op mijn toestand zou kunnen hebben. Ik begon rustiger op alles te reageren en mijn concentratie nam in de loop van de tijd toe. Ja, voor iemand die gewend is aan het moderne tempo van het leven, is meditatie niet gemakkelijk. Maar als je eenmaal bent begonnen, zul je veel bereiken.

Raad. Voor velen lijkt het iets nutteloos – je zit, doet niets, denk niet wat een verspilling van tijd. Maar in feite werken onze hersenen elke dag met een waanzinnige snelheid, er is zoveel te doen en te onthouden. Op een gegeven moment heeft hij gewoon gemoedsrust nodig. Meditatie helpt je je gedachten onder controle te houden, zodat ze je leven niet beheersen. Als u zich gestrest of ontevreden voelt over uw prestaties, kan meditatie de eerste stap zijn om het probleem op te lossen.

Stap 4. Feedback krijgen van de manager

Dit punt hangt veel af van de cultuur van het bedrijf als geheel en niet van de werknemer. Met een meer open vorm van interactie en feedback op regelmatige basis voelt de medewerker zich nodig en ziet hij zijn rol in het bedrijf duidelijker.

Voorbeeld. Bij een van de bedrijven trad ik op als consultant bij de implementatie van een prestatiebeheersysteem, en een van de grootste hiaten was de feedback van managers. Werknemers begrepen niet wat ze goed deden en wat ze in zichzelf en in hun werk konden verbeteren.

Na training en implementatie van een feedbacksysteem is het begrip tussen management en ondergeschikten merkbaar gegroeid, zijn taken transparanter geworden en zijn de resultaten van het werk voor beide partijen duidelijk. De betrokkenheid van de medewerkers nam toe en problemen en taken werden efficiënter aangepakt.

Stap 5. Werkonderbrekingen

En dan bedoel ik niet de lunchpauze. Wees niet bang om tijdens uw werkdag tijd vrij te maken om van buitenaf naar uzelf en uw plannen te kijken. Zet de lopende zaken opzij, bedenk of u de goede kant op gaat, of uw tijd goed is georganiseerd. Bekijk video’s, lees boeken of artikelen die niet direct verband houden met uw werk. Het zal u helpen om op een nieuwe manier naar bekende dingen te kijken, betere oplossingen te vinden en uw werk te optimaliseren.

Voorbeeld. In een gesprek met een partner was ik geïnteresseerd om te horen dat hij de gewoonte ontwikkelde om pauzes van zijn werk te nemen, maar hij neemt ze op sociale netwerken. De wens om constant in contact te zijn en je van alles bewust te zijn, laat je niet afleiden. In dit geval is de pauze niet gunstig, sociale media verminderen alleen uw effectiviteit.

Er is een zeer dunne lijn tussen efficiëntie en slijtage. Het is belangrijk om van buitenaf naar jezelf te kijken, streef ernaar om je tijd, ruimte en gedachten te organiseren. En bedrijven die begrijpen dat mensen een concurrentievoordeel zijn dat niet verloren mag gaan, zullen zeker winnen.

 

https://vacatures.today/cat/Accounting27.html

https://www.vindazo.be