Waarom je speciale aandacht moet besteden aan influencer marketing Samenwerking met influencers in de wereld van sociale netwerken is al lang bekend bij veel merken, maar nu is deze markt niet stabiel te noemen. Het verandert voortdurend en bedrijven moeten hun strategieën ontwikkelen in overeenstemming met de voortdurende veranderingen. Volgens schattingen van Business Insider Intelligence op basis van onderzoeksgegevens van Mediakix, zijn merken van plan om tegen 2022 tot $ 15 miljard te investeren in promotie via influencermarketing. Overigens laat de Nielsen Consumer Confidence Index zien dat 92% van de klanten de publicaties vertrouwt van persoonlijkheden die ze aanzienlijk meer kennen. vergeleken met dezelfde traditionele reclame. Waarom gebeurt dit en waarom moet je, als je deze methode nog niet hebt gebruikt, het zeker proberen voor je eigen promotie? Consumenten hunkeren naar authenticiteit Dit proefschrift is vooral relevant voor een jong publiek dat sceptisch staat tegenover traditionele eenrichtingscommunicatiestrategieën en gesimuleerde aanbevelingen van beroemdheden van verschillende merken. Zelfs onderzoek toont aan dat ongeveer 30% van de gebruikers adblockers gebruikt om storende display-advertenties op internet te verwijderen. Influencers, met wie mensen direct kunnen communiceren, zijn de belichaming van de authenticiteit van de verstrekte informatie. Velen van hen reageren op privéberichten en opmerkingen en gaan zo een dialoog aan met hun volgers. Influencers zijn niet minder effectief in de B2B-wereld Kylie Jenner, SAP en Dell hebben al voorbeelden van succesvolle B2B-campagnes. Hoewel veel gevraagde influencers een enorm bereik op sociale media hebben, zijn er steeds meer aanwijzingen dat ze meer invloed zouden kunnen hebben. Onderzoek toont aan dat het de Inluencers zijn die zorgen voor 60% betere betrokkenheid en 22% hogere conversieratio’s. Maar voordat u iemand met uw merk vertrouwt, moet u iemand vinden met een vergelijkbare kijk op de wereld en een vergelijkbare houding ten opzichte van uw bedrijf. Als uw bedrijf bijvoorbeeld software verkoopt die gebruikmaakt van AI, dan is een bekende datawetenschapper op internet de juiste keuze voor u. Als uw doelgroep digitale marketeers zijn, is een gerenommeerde SEO-expert wellicht de beste keuze. De sleutel is om ervoor te zorgen dat de persoon die u kiest een karakter en persoonlijkheid heeft die passen bij de cultuur en missie van uw bedrijf. Samenwerking tussen bureaus tijdens COVID-19 Een van de manieren waarop COVID-19 public relations verandert, is door professionals aan te moedigen samen te werken in plaats van te concurreren. Om een reeds bestaande trend te versnellen, sluiten boetiekbureaus zich aan en werken ze samen om klanten te helpen hun plaats in een post-pandemische wereld te heroverwegen. Actief in de wereldwijde communicatie-industrie oefent het netwerk van onafhankelijke bureaus Sway Effect zo’n uitweg uit de crisis, waarvan de aanhangers al topmanagers zijn geworden van Ogilvy en The Hoffman Agency. Er zijn geen belemmeringen meer voor het aanbieden van hoogwaardige communicatiediensten. Tegenwoordig kunnen klanten niet teveel geld in promotie investeren, en grote bureaus verminderen het personeelsbestand. We maken gebruik van ons huidige klantenbestand en leren nuttig te zijn in de huidige situatie. Flexibiliteit vormt de kern van de aantrekkelijkheid voor toekomstige samenwerking met Sway Effect voor klanten. In tegenstelling tot een groot bureau kan het netwerk de juiste bronnen voor de baan vinden en matchen in plaats van te proberen de baan aan te passen aan de beschikbare bronnen. “We vallen op omdat we geen team bouwen op basis van wat we hebben”, zegt Reese. “We stellen een team samen op basis van een offerteaanvraag.” Hoe AR-effecten de wereld van virtuele communicatie veranderen Terwijl de wereld een nieuwe dreiging van een microscopisch monster vreest, komen communicatiedeskundigen tot een simpele conclusie: moderne technologieën, die voorheen op hetzelfde niveau werden gebruikt als offline, zijn de basis geworden van elke interactie tussen mensen. Nu hoeft u alleen nog maar een internationale nieuwe deal te sluiten door in te loggen op de app of verbinding te maken met een digitaal platform en eenvoudig verbinding te maken met een ander continent. De online omgeving heeft onze realiteit fundamenteel veranderd. Op dit moment bevinden we ons in het proces van een paradigmaverschuiving die leidt tot de revolutionaire groei van AR die onze communicatie veel verder zal ontwikkelen dan de gewone tekstcommunicatie. AR en VR worden stilaan een integraal onderdeel van onze technische expertise. Hier zijn enkele manieren waarop AR de toekomst van het internetuniversum gaat beheersen: AR en VR zullen in staat zijn om elk oppervlak potentieel digitaal te maken, waardoor het niet langer nodig is om een scherm te gebruiken: 30% van het kijken zal gebeuren via virtual reality-technologieën. AR-technologie zorgt voor een nieuwe generatie digitale ervaringen. Het stelt klanten in staat om items van hun favoriete merken te creëren en te ontwikkelen op basis van hun eigen behoeften. Vandaag biedt Nike zo’n mogelijkheid aan zijn klanten. AR helpt je om snelle, leuke en interactieve video’s te maken die boeiend en effectief zijn bij het bereiken van potentiële klanten. Hoe Netflix de race wint om aandacht van het publiek op verschillende platforms Zelfs als de term entertainmentbedrijf niet naar uw bedrijf verwijst, valt er veel te leren van de marketingstrategieën van Netflix, die strategisch gericht zijn op het genereren van waarde tegen relatief lage advertentiekosten. Tegenwoordig gebruikt het bedrijf humor actief in zijn promotiestrategie. Humor in reclame is van het grootste belang als alles correct wordt ontworpen en in aanmerking wordt genomen. Deze methode is alleen geschikt als het idee, het product of de dienst die u promoot niet controversieel is. Als je ooit een Netflix Twitter- of Instagram-account hebt gezien, moet je de memes onthouden waardoor gebruikers over het merk praten. Het sociale mediateam van de dienst investeert niet eens in het sponsoren van sociale media-inhoud – in plaats daarvan creëren ze gewoon een willekeurig bericht met spontane humor en voila … het gaat viraal! Netflix herkent ook grappige posts van gebruikers, met name tweets. Dit betekent dat als gebruikers op Netflix posten en daardoor een deel van hun inhoud adverteren, er een grote kans is op een retweet van het officiële account van het bedrijf. Netflix weet het maximale uit Facebook, Twitter en Instagram te halen. Om dit te doen, maken ze interessante peilingen die snel de reactie van kijkers op internet krijgen. Een brutaal antwoord van Netflix, of het nu een vernietigende opmerking of een GIF is, kan leiden tot vijf minuten roem op sociale media. Het moedigt fans ook aan om onder de berichten te blijven praten. Netflix spreekt zijn gebruikers niet alleen “bij naam” aan, maar creëert ook gepersonaliseerde inhoud. Hoe versloeg Netflix grote namen in de branche zoals AmazonPrime, Hulu en HBO en hield het zijn publiek vast? Netflix hield zich aan verschillende regels:
Het belangrijkste is om trends te vangen en inhoud te genereren die de dagelijkse conversatie verder stimuleert, en om deel te nemen aan deze conversatie op sociale media. Daarom:
Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden. E-mail: info@webdevelopmentapp.com BE: +32 499 41 46 24 Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie |
https://webdevelopmentapp.com/nl/ |