Er is bijna niets ergens dan na een slechte nacht slaap op je werk of in de klas te verschijnen. Je bent dan simpelweg jezelf niet. Slecht slapen heeft veel negatieve gevolgen, vooral de dag erna is zwaar. Veel van ons zijn al geen ochtendmensen, dus dat schiet ook niet echt op. Door een slechte nachtrust ben je ten eerste moe. Dit zul je de hele dag merken, of je nu op je werk bent, naar school gaat of thuis zit. Ook kan het voorkomen dat je chagrijnig bent. Je bent de hele dag door erg geprikkeld en snel op je teentjes getrapt.

 

 

 

 

Beter slapen door deze tips

Je ouders hebben het vroeger niet voor niets zolang doorgedramd: op tijd naar bed gaan. Waarschijnlijk vond je het toen maar onzin. Pas wanneer je ouder wordt besef je steeds meer dat je ouders al die tijd gelijk hadden. 7 tot 8 uur is slaap is het minimale voor een jongvolwassenen. Weet jij van jezelf dat je hier niet aan toe komt, dan moet je deze tip serieus nemen. Het kan zijn dat je op tijd naar bed gaat, maar nog steeds last hebt van slaapproblemen. Zorg dan je door de dag heen genoeg water binnen krijgt. Probeer minimaal 2 liters per dag te drinken. Neem nadat je dit hebt gedaan een kopje warme thee of melk voordat je naar bed gaat. Dit kalmeert je lichaam en brengt je eenvoudiger in slaap.

 

 

Vervang je matras

Een goede plek om te slapen is misschien wel het aller belangrijkste. Dan hebben we het niet over een mooie slaapkamer, maar over een goed matras. Hier breng je ongeveer één derde van je leven op door. De zoektocht naar het beste matras is geen makkelijke. Ga eens langs de woonboulevard en vraag eens wat het beste matras is voor een aanvaardbare prijs. Door op een goed matras te slapen is de houding van je lichaam altijd goed. Niet te hard, niet te zacht. Dit zorgt ervoor dat je makkelijker in slaap komt.

 

 

https://www.bestematras.info/