Woning Ontwikkeling
Image default
Huishoudelijk

Tips voor een ontspannen verhuizing

Verhuizen: een klusje dat altijd wel onderschat wordt, en met weinig organisatie een zooitje kan worden. Gelukkig zijn er manieren om je verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen. In deze blog geven we je vijf tips om je verhuizing zo soepel mogelijk te laten verlopen. Lees snel verder!

Een verhuisbedrijf

Het inhuren van een verhuisbedrijf kan een heleboel organisatiestress wegnemen. Er zijn gelukkig genoeg verhuisbedrijven, zoals Verhuizen Amersfoort kosten, die die stress met alle liefde weg willen nemen.

Een goede planning

Een goede verhuisplanning is het halve werk. Met een alleen een verhuisbedrijf kom je er natuurlijk niet. Denk bijvoorbeeld aan het inpakken van al je spullen in dozen, wat een flink karweitje zijn. Een goede planning hiervoor zorgt ervoor dat je niet de helft van de spullen nog in de laatste dag hoeft in te pakken. Pak bijvoorbeeld elke dag een aantal dozen in, zo verminder je stress tijdens de laatste dagen. Extra tip: label je dozen zorgvuldig,  met een sticker voor elke kamer. Zo kun je in je nieuwe huis de dozen snel in de juiste kamer neerzetten en gaat het uitpakken een stuk efficiënter. 

Opmetingen uitvoeren

Meten is weten, en dat geldt ook voor je verhuizing. Het is zeer aan te raden om zowel in je oude als in het nieuwe huis je meubelstukken op te meten. Hierdoor krijg je een goed beeld wat allemaal uit elkaar moet worden gehaald, en welke stukken juist in één keer door de deuropening passen. Hierdoor voorkom je tijdens de verhuisdag tegen frustraties aan te lopen die ook nog eens veel tijd kosten. 

Verhuis niet in het weekend

In het weekend verhuizen lijkt misschien heel aantrekkelijk. Er is namelijk minder verkeer op de weg, en je hoeft geen vrij te vragen op werk. Echter, op financieel gebied is verhuizen in het weekend een stukje minder aantrekkelijk, door de extra kosten. Verhuisbedrijven vragen namelijk een aanzienlijke meerprijs op zaterdag en zondagen. 

Vergeet de administratieve taken niet

Een verhuizing komt ook met de nodige administratieve zaken. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het opnieuw inschrijven bij je nieuwe gemeente, maar ook het doorgeven van je verhuizing, dit kan meestal online met een DigiD- account. Ook zul je je adresgegevens moeten wijzigen bij je bank, werkgever en verzekering.