Wat elke blogger moet weten over sociale mediaSociale media zijn niet meer weg te denken uit de online wereld. Met meer dan 2 miljard gebruikers wereldwijd zijn sociale mediasites nu populairder dan ooit. Het is dan ook geen verrassing dat bloggen een van de populairste manieren is geworden om in contact te komen met jouw publiek en jouw producten of diensten aan de man te brengen. Zoals je misschien al weet, zijn blogs websites waarmee iedereen met een social media tool en toegang tot het internet artikelen kan publiceren over een specifiek onderwerp dat bloggen wordt genoemd. Een blog helpt je jouw gedachten te delen over onderwerpen die voor je relevant zijn. Of je nu iets interessants en nuttigs te zeggen hebt of wilt dat lezers meer te weten komen over jouw interesses en hobby’s, een blog kan daarvoor het perfecte platform zijn. Wat is social media marketing?Social media marketing is het proces van het gebruik van sociale netwerken zoals Facebook, Twitter en Instagram om een zakelijke aanwezigheid op te bouwen met een social media tool en verkeer naar jouw zakelijke website te leiden. Sociale medianetwerken zijn ideaal om in contact te komen met jouw publiek en om verkeer naar jouw website te leiden. Sociale medianetwerken zijn ook geweldig voor het opbouwen van jouw merk. Je kunt jouw sociale media-accounts gebruiken om te laten zien wat je doet, voor wie je dat doet en waar je voor staat. Je kunt jouw sociale media-accounts ook gebruiken om in contact te komen met jouw publiek. Waarom sociale media gebruiken om jouw blog te promoten?Voor bloggers zijn sociale media een fantastische manier om nieuwe lezers te werven. Met een social media-strategie kan je berichten plaatsen op relevante platforms en nieuwe lezers aantrekken die misschien nog nooit van je hebben gehoord. Door regelmatig te posten, in gesprek te gaan met jouw publiek en on-topic te blijven, kan je een sterk online publiek opbouwen. Je kunt zelfs merken dat lezers en volgers van jouw blog zich aangetrokken voelen tot jouw sociale media-accounts en de interactie aangaan met je en andere lezers.
|